2008.11.24. 13:49 benkozoli

Helyi erők...

Nah, már megint jó régen nem jártam erre. Tudom, hogy nem mentség, de iszonyat sokat kellett tanulni az utóbbi időben, így eléggé nehezen vettem rá magam az írásra. DE! Most itt vagyok, és bepótolok mindent! Úgy döntöttem, hogy most a helyi és korombeli sikeres srácokról szeretnék írnok ezúttal, mert úgy vettem észre, elég sokan gondolják azt (lásd kommentek pl.), hogy engem csak a tévés celebek, meg a világsztárok érdekelnek, akikkel majd Apa úgyis elintézi a találkozókat. Nos, ezt szeretném cáfolni. Íme a bizonyíték!:)
Egy pár hete figyeltünk fel barátaimmal néhány arcra Győrben, akik pont úgy nyomják, mint a srácok a Yamakasi című filmben. Hát élőben a dolog, ha lehet, még elképesztőbb!
Úgy hívják ezt az új sportot, hogy parkour, vagy free run. Egy bizonyos francia, Sébastien Foucan „találta fel” barátjával, David Bell-el Marseilles-ben, és bár csak egy pár éves őrületről van szó, máris számos vállfaja létezik a városi tereptárgyak egészen sajátos használatának. Állítólag pont a film kellett az igazi népszerűséghez, azóta például Madonnának is van egy ilye klipje, szóval tényleg felkapott dolog lett!
Az egészben pont az a nehézség, hogy amit ezek az ugrabugra arcok csinálnak, az olyan légiesnek, olyan könnyednek tűnik, mintha bárki emberfia képes lenne rá, ha szánna a gyakorlásra egy kis időt. Ám rövid időn belül rá kell jönnöd, hogy nagyon könnyű lesérülni, illetve én jómagam egy ugrás előtt inkább visszakoztam, mert ahonnan ugrani kellett volna, onnan már látszódott, hogy az a két méter is milyen veszélyes távolságra van. Mármint, ha a között a két egy centi széles korlát között kell megtenni, másfél méter magasan!
Balázs és Ábel, a két győri srác, viszont elég sokat gyakorolt már ahhoz, hogy amit csinálnak, az elérje ezt a bizonyos légies hatást. A Youtube-on több videót is találtok, nekem ez az egyik kedvencem:

Ugye mondanom se kell, hogy milyen népszerűek, nos, nem csak a csajok körében, hisz én is teljesen rákattantam a dologra. Persze AKKORA ász biztos nem leszek benne, mint Ábelék, de remek sport, ugyanis egy-két óra gyakorlás után minden izomcsoportomra és izületemre rá tudtam mutatni külön-külön, annyira fájtak a megerőltetéstől. Szóval hajrá mindenki, aki szeret keményen edzeni.

FIGYELMEZTETÉS!

Ne kezdj bele egyedül! Ne gyakorolj egyedül, csak ha már nagyon profi vagy! Ez különben is igazi társas szórakozás! Mindig tudd, h milyen távolságban van a legközelebbi kórház, ha „ne adj isten”, valami baj történne! Végezetül pedig: mindig kis lépésekben haladj! Ne akard rögtön egy hátra szaltóval kezdeni a háztetők fölött!

Találtam egy jó kis oldalt is:
http://parkour.uw.hu/

Jó gyakorlást!
 

2 komment


A bejegyzés trackback címe:

https://azencsaladom.blog.hu/api/trackback/id/tr95785830

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

allasaneten · http://www.allasaneten.info 2008.11.24. 14:53:39

A B12 bűnös negyesben is sok parkour van, KÖTELEZŐ FILM!
süti beállítások módosítása